مسابقه سازه ماکارونی برج میلاد برای مهندسان آینده


توضیحات

مهندسان آینده سرزمین و دانش‌آموزان کوشایِ سلامی، از برج میلاد به قله‌های خلاقیت در سازه‌های هندسی پل زدند! مسابقه سازه ماکارونی به‌مناسبت سالروز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس، پنج‌شنبه 3اسفند در مرکز همایش‌های برج میلاد (سالن رودکی) برگزار شد. در این مسابقات بیش‌از 120دانش‌آموز در 3رده ابتدایی، متوسطه‌ی اول و متوسطه‌ی دوم با یکدیگر به رقابت پرداختند. دبیرستان سلام گلبانگ 10تیم از دانش‌آموزان متوسطه‌ی اول و دوم خود را راهی این مسابقات کرد. اما در این مسابقات چه‌گذشت و نتیجه‌اش چه شد:

تیم‌ها به‌کمک رشته‌های ماکارونی و چسب، سازه‌ای پل‌مانند را طراحی کردند. در مسابقات سازه‌های ماکارونی، توجه به 2نکته برای کسب موفقیت ضروری است:

  1.       دانش‌آموزان باید طرحی خلاقانه در اندازند
  2.       و سازه‌ای مستحکم بسازند.

البته نکات ریزودرشت دیگری مانند وزن سازه و ازبین‌بردن اثر چسب‌کاری‌ها هم روی نظر نهایی داوران تاثیرگذار است. در مسابقات سازه ماکارونی برج میلاد، همه تیم‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما بالاخره هر مسابقه‌ای برنده‌ای دارد. مسابقه سازه ماکارونی برج میلاد هم با قهرمانی و کسب رتبه اول توسط تیم متوسطه دوم مدرسه گلبانگ به‌ پایان رسید.

مسابقات سازه‌‌های ماکارونی محلی است برای استعدادپروری و استعدادیابی: ساخت سازه با ماکارونی، استعداد دانش‌آموزان را برای رشته‌های مهندسی دانشگاهی و خصوصا عمران و معماری پرورش می‌دهد. همچنین استعدادهای برتر و آینده‌سازان عمران و معماری کشور در این مسابقات شناسایی و غربال می‌شوند.

در این‌دست مسابقات، کسب تجربه‌‌ی علمی با سرگرمی، هیجان و آموزش کار گروهی ترکیب می‌شود. دانش‌آموزان در حین ساخت سازه ماکارونی، به‌صورت تجربی با مفاهیمی مثل تعادل، نیرو، مثلثات، بردار و انواع پل و سازه آشنا می‌شوند. آن‌ها همچنین با شرکت در مسابقه‌ای جذاب، سرگرمی سالمی را برای اوقات فراغت‌شان می‌آموزند. ما در دبیرستان سلام گلبانگ به دانش‌آموزان خود برای موفقیت در این مسابقات افتخار می‌کنیم و تمام تلاش‌مان را برای تبدیل‌شدن‌شان به مهندسان آینده سرزمین‌مان انجام خواهیم داد.